Pembaca Blog Setia

Thursday 20 March 2014

Kesan Pengambilan Vitamin E Setiap Hari

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..


Siapa yang tak kenal Vitamin E kan.. Sumber antioksidan penting untuk tubuh badan kita. Biasanya kita mendapat sumber vitamin E ini dari makanan yang diambil hari-hari. Tetapi masalahnya di sini adakah cukup untuk tubuh badan kita dan adakah vitamin tersebut tidak musnah dalam proses penyediaan makanan?

Mama hakim nak kongsikan betapa pentingnya fungsi Vitamin E yang mencukupi untuk tubuh badan kita. Disebabkan ia berfungsi sebagai anti oksidan, maka ia mampu membantu meningkat kan sistem imun tubuh badan dan mencegah radikal bebas dari merosakkan struktur sel. Selain itu, ia juga ;

  • -      Membantu mengurangkan sindrom pra haid (PMS)
  • -      Mengurangkan risiko penyakit saraf (Alzheimer), diabetes, tekanan darah tinggi dan pembentukan sel kanser
  • -      Membantu menurunkan paras kolesterol
  • -      Menghalang pembentukan ‘bloodclots’ atau gumpalan/pembekuan darah
  • -      Menghalang pembentukan platlet darah pada dinding arteri
  • -      Membantu mengurangkan risiko sakit jantung

Selain daripada kepentingan untuk tubuh badan dan KESUBURAN, Vitamin E juga mempunyai keistimewaan pada kulit. Haa..yang ni mama hakim tau korang mesti suka..! Vitamin E membantu melancarkan peredaran darah ke kulit kepala dan juga membantu dalam proses penyembuhan kulit dari kesan luka, lecur atau terbakar. Ia juga membantu memudarkan parut, merawat masalah jerawat dan melambatkan kedutan kerana Vitamin E mempercepatkan pembentukan sel-sel baru. Ia juga mampu membantu mengekalkan kelembapan semulajadi kulit.


VITAMIN E SHAKLEE


Jadi memandangkan Shaklee ada Vita E Complex ni, apa yang korang tunggu lagi? Vitamin E memang menjadi pilihan utama bagi sesiapa yang mementingkan kesihatan dan kecantikan sekaligus. Mudah bukan? Dapatkan KONSULTASI SEPENUHNYA eksklusif dari mama hakim untuk mendapatkan hasil dan kesan yang terbaik. Hubungi nombor dibawah ye..!!

NAK BELI SEKARANG? KLIK AJE KAT SINI YE.

iR RAHA MOHD ISKAK
-018 2835 816-
ID 909821

Sumber : newsmax.com


Sampai jumpa lagi..wassalam.

1 komen:

AinulMalik said...

saya suke sangat vitamin E.. aww :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger