Pembaca Blog Setia

Tuesday 5 February 2013

TAK PERASAN KEPENTINGAN NYA..!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

 

Perasan tak? Perasan tak? Betul ni bila mama hakim cakap KALSIUM ni bestfriend tulang dan gigi kita. Especially us, WOMEN J Allah jadikan kita orang pompuan ni special sangat..!! Sebab kita bole mengandung dan melahirkan anak. Jadi apa kena mengena ngan KALSIUM?

 
Of kos banyak sebab nyer.. Terutama untuk pregnant mommies sebab baby dalam kandungan menyerap banyak khasiat dan zat dari ibu nya dalam proses tumbesaran. Masa mama hakim keja bahagian Kesihatan Ibu dan Anak dulu, ramai ibu mengandung yang mengadu sakit gigi dan sakit tulang belakang. Oh ye..! Lupa nak bagitau.. Kalsium bukanlah hanya untuk tulang tau. Ia juga penting untuk membina sel darah dan penjagaan urat saraf.

 
Kebanyakan ibu mengandung yang takde alahan ngan produk tenusu, memang akan minum susu bagi menggantikan kalsium yang kurang. TETAPI kebanyakan susu pulak ade TRANSFAT yang mungkin akan jadi masalah pulak pada jantung kita. Bukan sahaja ibu mengandung, biasenyer orang pompuan yang berumur 30 tahun ke atas yang sedar akan masalah kekurangan kalsium ni pun dah mula minum susu kan.. (hihihi saya lettew). Tapi jujur mama hakim cakap, tak lalu nak minum hari-hari apetah lagi 2 kali sehari..huu.

 
 
Jadi, solusi disini dengan senang hati mama hakim nak berkongsi ngan semua tentang kebaikan Ostematrix Shaklee. Nak tahu isi kandungan nyer bole baca kat SINI.

 
 

Ostematrix Shaklee ni sangat-sangat sesuai untuk sesiapa yang tak lalu nak minum susu dan juga yang memang alergik ngan produk tenusu/laktasi. Selain ibu mengandung dan yang menyusukan anak, Ostematrix juga sesuai untuk sesiapa yang selalu mengalami sakit-sakit kaki, sakit sendi, sakit tulang belakang, rasa bisa-bisa di tapak kaki dan kebas-kebas.

 
Ostematrix Shaklee ni sesuai gak untuk golongan yang selalu mengalami keletihan dan susah bila nak bangun pagi. Paling sesuai untuk yang selalu sakit kepala  dan sakit nyer pulak berhari-hari lame nyer. Kesian kan.. Kalau sampai tak bole bangun, cane lah kita nak tunaikan tanggungjawab kita..huu.

 
Selain daripada tu, Ostematrix Shaklee membantu mereka yang sedang menjalani sesi fisioterapi, yang mempunyai masalah pecah-pecah di tumit dan tapak kaki dan lovely ladies yang mengalami masalah senggugut teruk ketika datang bulan.

 

"Dear my lovely friends, especially girlfriends yg sweet macam korang semua ni.. Penting nya kita orang pompuan ni menjaga diri supaya kita bole jaga keluarga J Kita semua ni adalah supermommy yang bole multitasking..! Hhhmm..tetiba berbangga ngan diri sendiri..hihi. Sebab tu penting untuk kita jaga diri supaya sentiasa sehat dan cantik (bila dah sehat mestila kita kelihatan cantik!) demi keluarga tersayang"

 

Jangan segan silu contact mama hakim bila-bila masa je untuk menegur atau tanya ape-ape pasal produk Shaklee.
Email : ayudzul@yahoo.com
Sms/ Whatsapp : 018 2835 816
 

 

Sampai jumpa lagi..wassalam.
 
 
Disclaimer : Penafian ini berkaitan blog/laman web milik penulis yang berkisar tentang pemakanan organic dan produk Shaklee. Penulis bukan doktor mahupun pakar perubatan dan penulis ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tidak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.
Maklumat di dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan sebagai pengganti rawatan perubatan dan konsultasi doktor mahupun di anggap sebagai preskripsi. Sesiapa yang percaya bahawa mereka mengalami sebarang jenis penyakit atau masalah kesihatan, sila berjumpa dengan doktor untuk nasihat perubatan dan rawatan susulan.

8 komen:

Chic Na said...

cikna senggugut teruk jugak.

Unknown said...

As salam mamavogue,

Dear, dapat email di FB tak? Marya tertarik nak beli Vit C yg 500g tu... boleh pos tak? hehehehe... Ingat nak mintak kat doktor je Vit C ni tapi mcm lebih tertarik yg Shaklee punya... Maaf ye kalau susahkan Raha... Marya takleh dok depan PC lama2 kepala fening..hikhik...tq :)

LydSunshine said...

Saya pun ada masalah letih2 dan susah bangun pagi. Tapi saya ni jenis susah nak makan ubat.

Aty Fared said...

Sy br amik ni sice bf anak buat sy selalu sakit gigi dan tulang blkng...

Unknown said...

Chic Na,
senggugut ye.. Siannyer..! Paham sesangat!!

Unknown said...

Lyd,
Takpe.. Satu ari nanti awak akan mkn juga :) Demi keluarga :)

Unknown said...

Aty_Fared,
memang penting supplement tambahan ni dalam diet seharian..

SumeSakan said...

Wahh buat biz..bagus2..gud luck ye dear...mmg kita kena amik supplement neh..klu x nmpk kesannya skarang mungkin nnt kan?melabur utk ksihatan kmudian hr...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger