Pembaca Blog Setia

Tuesday 1 January 2013

Berkenalan dengan Alfafa

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Alfafa tu ape ye? Sebenarnya sebelum kenal Shaklee, mama hakim pun tak tau dan tak penah kenal Alfafa ni. Ape tah lagi nak tau seribu kebaikan Shaklee Alfafa Complex..hihi. Banyak nyer sampai seribu, betul ke? Ke bodek je ni? Sesiapa yang dah amalkan Alfafa Complex ni saja yang tau betapa banyak kebaikan pada ciptaan Allah yang satu ni..



Incik  Google


Ini antara kebaikan Alfafa yang mama hakim google ye.. Dan ada juga yang di rujuk dari Blog Senior dalam Shaklee.  Ada juga dari customer yang sudi kongsi kesan kebaikan nyer.

ü  Sebagai agent melawan penyakit jantung, strok, kanser, diabetes dan endometriosis

ü  Membantu proses detoks – menyingkirkan segala toksin dalam badan

ü  Merendahkan kolesterol dalam darah dan mengurangkan pembentukan plak di dinding arteri

ü  Membantu menyingkirkan sisa karsinogen (yang terdapat dalam asap rokok/bas/motor) dan membersihkan usus – hasilnya nafas lebih segar

ü  Merawat anemia, ketidakstabilan hormone dan masalah haid

ü  Mengandungi Vitamin K yang diperlukan untuk menguatkan tulang

ü  Membantu menurunkan berat badan

ü  Berfungsi seperti kacip Fatimah – memulihkan keputihan, merapat dan menegangkan

ü  Sebagai ‘milk booster’ bagi ibu-ibu yang menyusukan anak


Apa yang penting bagi mama hakim? Of kos nak sentiasa sihat supaya mama hakim boleh tunaikan tanggungjawab yang telah diamanahkan dengan sebaik nyer. Semoga perkongsian mama hakim dapat memberi manafaat buat semua. Jangan malu jangan segan untuk bertanya jika ada kemusykilan atau menegur sekiranya ada yang tersilap.. Sayang selalu..!

Email : ayudzul@yahoo.com
Sms/ Whatsapp : 018 2835 816



Disclaimer : Penafian ini berkaitan blog/laman web milik penulis yang berkisar tentang pemakanan organic dan produk Shaklee. Penulis bukan doktor mahupun pakar perubatan dan penulis ingin pembaca tahu yang blog/laman web ini tidak pernah dinilai oleh Badan Pemakanan dan Dadah mana-mana negara. Produk yang disebut dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.
Maklumat di dalam blog/laman web ini tidak boleh digunakan sebagai pengganti rawatan perubatan dan konsultasi doktor mahupun di anggap sebagai preskripsi. Sesiapa yang percaya bahawa mereka mengalami sebarang jenis penyakit atau masalah kesihatan, sila berjumpa dengan doktor untuk nasihat perubatan dan rawatan susulan.


Dengan niat Lillahi Taala, moga kekal ke hujung nyawa.

Sampai jumpa lagi..wassalam.

4 komen:

IntaNBerliaN said...

betoi2... blh bykkan susu.. :-)

LydSunshine said...

Pernah makan alfafa ni fresh kat buffet hotel Holiday Inn Shah Alam. Tak sangka derang buat supplement plak dgn alfafa ni. Mahal ni.

Unknown said...

Ina,
Moga Aqilah membesar dgn sihat dan cerdik mcm Alisha :)

Unknown said...

Lyd,
ye ke? makan macam ulam ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger