Pembaca Blog Setia

Tuesday, 12 March 2013

BUAH HATI MAMA..!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

 

Ho ho ho..! Dah macam Santa Clause pulak! Sorry ye sahabat-sahabat maya ku sayam..! Jari tengah ligat nak menaip ni, dalam otak dah bersusun-susun ayat yang nak dihamburkan kat sini. Oh I miss my blog so much..!!

 

Memula nak story pasal Mealshake Shaklee dan Hakim..hii. Sangat berpuas hati. Sangat sangat tau. Alhamdulillah Ya Allah..! Bermula pertengahan Disember 2012 mama hakim campurkan dalam susu, Alhamdulillah memang nampak banyak sangat perubahan kat hero kecik tu terutama bab makan. Jangan tak caya tau, lepas hampir tiga bulan ni masih berbaki separuh bekas lagi Mealshakes tu. Kan dah kata, JIMATTTT sangat kan..!

 

Dalam bulan pertama, ketara sangat Hakim dah tak memilih apa yang akan disuap dalam mulut comel tu. Kalau dulu Hakim kurang gemar ngan ayam dan takmo makan daging langsung. Sayur pun dia cuma nak carrot je. Tapi ketika tu apa saja disuap, Hakim kunyah dan telan tanpa banyak kesah.

 
MEALSHAKE SHAKLEE
 

Masuk bulan kedua, Hakim dah mula nak suap nasi sendiri. Mama hakim bagi sepinggan letak isi ayam sikit dan sayur. Mula-mula sesenduk tu agak payah nak habis. Terpaksa mama hakim suap kemudian nya. Tapi memang seronok bila tengok Hakim makin berselera makan..!

 
MEALSHAKE SHAKLEE
 

Sekarang ni pulak Hakim dah langsung takde masalah nak makan. Dia sendiri akan mintak bila lapar. Kalau ditanya pun dia akan menjawab dengan baik. Makan nasi sesenduk gerenti abis. Kalau makan kat luar, mama hakim akan share dengan dia suku bahagian. Lepas makan nasi, bole lagi nak makan roti atau biskut. Dan sebelum tido abis sebotol susu 220ml.

 
MEALSHAKE SHAKLEE
 

Bila perut Hakim kenyang, tido pun lena. Mama pun suka hati..hihihi. Yang penting, pemakanan yang seimbang untuk tumbesaran yang baik. Hati sangat senang bila Hakim bole makan apa saja tanpa memilih. Mama hakim memang sangat bertuah sebab Hakim memang bukan jenis yang mudah jatuh sakit. Demam nak beralih bulan tu ade la jugak kadang-kadang, macam yang berlaku baru-baru ni..hihi.
 
 
Mealshake ni bukan sahaja untuk picky eater tapi banyak lagi kelebihan lain. Dan yang pasti bukanlah untuk kanak-kanak je. Untuk sesiapa yang rasa nak tambah berat badan pun boleh. Yang nak amalkan diet seimbang pun sesuai sangat. Nanti mama hakim share ape lagi kebaikan Mealshake Shaklee ni ye..!
 

Lebih kurang 4 bulan lagi Hakim akan berusia 3 tahun. Bermakna umur mama nyer pun makin bertambah jugak. Takpelah.. Janji menten VOGUE kann kannn..! Hahahaha.

 

p/s: gaya terbaru bila bergambar sambil sebut ‘pishh’..!

 

Sampai jumpa lagi..wassalam.

6 komen:

Chic Na said...

bertambah selera hakim ye. yg penting sihat. ;)

Aty_Fared said...

Peace yaaww..:-)

QasehnyaRania said...

paece no war :)
sekejap je dah besar ye;)semoga membesar jadi anak yg soleh ye hakim

Mama Vogue said...

Chic Na,
thanks :)

Mama Vogue said...

Aty_Fared,
peace jugak..!!

Mama Vogue said...

Cik lobaksusu,
Mekasih banyak2 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger