Pembaca Blog Setia

Monday, 19 March 2012

SOUND TEPEK VS BERTERUS TERANG

Assalamualaikum..

Bikin panas ati tgh2 ari ni. Mama hakim ni mmg jenis terus terang, kalau ade yg terasa minta maaf la sgt2. Tapi mama hakim bukan jenis sound2 org x tentu pasal. Bila ade hal2 atau benda2 yg menjadi persoalan, mama hakim akan tanye. X betul pada pandangan mama hakim, mungkin betul pada pandangan org lain..

Nak contoh?

Situasi pertama :

Puan A bekerja si sebuah opis yg sgt berteknologi tinggi & moden. Puan A sgt gembira bekerja di sana. Tapi ade 1 masalah, opis tersebut panas! Bkn panas sbb gossip ke ape tp betul2 panas tahap kul 10 pagi dah berpeluh ketiak. Sebab? Ade seorg Puan B yg x suka aircond! Puan B x tahan sejukk..walaupun pd tahap suhu 24’c! Oleh karena staff2 lain x brani tegur/ mls nak lyn & sanggup bekerja dgn ketiak basah, Puan A pun berterus terang ckp susah nak bekerja dlm keadaan panas camni. Bukan bole bukak tingkap pun..
Bila on aircond, dia off. Bila on, dia off lg. Akhirnyer Puan B menang sbb aircond rosak! & sejak tu gak dia xmo berckp ngan Puan A lg.
Salah kah Puan A?

Situasi kedua :

Cik C : Puan A, mintak ketas yg slalu korg anta potostet tu. (korg paham? Puan A pun x)
Puan A : Ketas ape?
Cik C : Ala yg utk mintak potostet tu..
Puan A : Oh.. cakap la potostet request form. (sambil ulur) Cik C punye dah abis ek?
Cik C : Mmg dah lame xdek dah. Bukan keja saye potostet2 nih.
Puan A : Eh ye ke? Kan ke ni mmg keja kita? Sejak bila lak Cik C x buat?
& sejak tu jugak Cik C x berckp ngan Puan A.
Salahkah Puan A? Padahal jawatan Puan A, Puan B & Cik C adalah same. Senarai tugas same. Terlalu berterus terang kah Puan A?

Watak & keadaan sebenar telah di olah utk tidak memalukan sesiapa.

p/s: tadi kate keja byk, busy sgt kan.. sempat lak buat karangan 180patah perkataan ekk.
Sampai jumpe lg..wassalam.

6 komen:

mrs puex said...

sempat pulak dia buat dialog kan??

hahhaa..as blogger skang setiap bende yang terlintas, kompom nak coretkan kt sini kan??hihi..cam ai dulu dan skang jugak..pantang ade bende pelik, cpt2 rekod n simpan dlm kepale then jot down kt sini..hihi..enjoy!! kite tulis pastuh kite bace balik..hahaha:D

nasir hamzah said...

Nice sangat2.. hehe

wahida said...

alahai...susahnya hidup ni kengkadang...berterus terang pun salah, tak ckp laaaagilah salah...adoi la hai...

ko sabar je la ye....

msredcheesecake said...

susah kan kalau jadi cam ni.... telan mati mak ....simpan dalam mulut pun stress gak...

hamzah ian said...

lor.. sorang punya hal semua kena.. ayoyoo

mamavogue said...

Mekasih komen ye...
Mama hakim akan cube sepenuh tenaga tp kita mmg xbole puaskan ati sume org kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger