Pembaca Blog Setia

Thursday 22 May 2014

Benarkah Suri Rumah Hanya Duduk Di Rumah dan Tak Bekerja?

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..


Sebagai seorang suri rumah ni kan, mama hakim kadang-kadang terfikir apa pandangan orang lain terhadap golongan WAHM ni..hihi. Kadang-kadang je. Sebabnya memang masih ada yang cakap dengan mama hakim ‘duk umah je oklah tak penat macam orang yang pergi kerja’. Ye ke tak penat? Ye ke tak banyak keja?


WORKING AT HOME MOM


Eh? Ade yang masih belum tahu apa tu W.A.H.M? Its Working At Home Mom laa.. Zaman sekarang ni rasanya takde dah suri rumah yang hanya terikat dengan kerja rumah, semua pun dah pandai melipatgandakan kelajuan tangan membuat bermacam kerja dalam satu masa. Ada yang menjana income lebih dari encik suami sendiri. Lagipun, MOM ni kan Master Of Multitasking..!

Sebab tu sekarang ni memang dah ada macam-macam istilah tau, ada W.O.R.M. ada S.A.H.M. ada W.W.N.M dan banyak lagi lah.. Nak tau apa maksud semua tu? Meh mama hakim bisik-bisik meh..



Sampai jumpa lagi..wassalam.

1 komen:

LydSunshine said...

rasanya ramai org dah sedar tugas surirumah ni mmg lagi penat. Cuma masih ramai yg beriya2 nak jadi surirumah bukan sbb tertipu dgn masa rehat yg banyak seorang surirumah, tapi sebab ingin mengejar kepuasan menjadi seorang ibu dan isteri, bila semua tugas dapat dilakukan dgn sempurna tanpa terkejar2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger