Pembaca Blog Setia

Wednesday, 26 September 2012

HAKIM NAK ADIK DAH KE..?!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

 

Bersyahdu-syahdu dengar radio di pagi yang sejuk ni, hujan rahmat membasahi bumi.. Mujur lah masa mama hakim kuar gi keja tadi tak lebat, takdelah susah nak bawak Hakim ke umah pengasuh. Tapi, bila entry ni dipublish nanti dah tak pagi dah..hihi.

 
Ahad lepas mama hakim 3 beranak gi melawat kawan yang baru bersalin, tak baru sangatlah sebab baby dah 3 bulan J Saja nak lihat reaksi Hakim sebenar nyer sebab dulu dia macam sangat anti ngan baby apetah lagi kalau mama hakim yang pegang baby tu. Agak cemburu buta gak lah..hihi! Tapi rupa-rupa nyer sangkaan mama hakim jauh benor meleset bila Hakim nampak macam sangat baik dengan baby. Siap panggil-panggil lagi, geram dengar mulut kecik tu sebut ‘ba..by.., maa baby, baby’ sambil goyang-goyang tangan mama hakim dan tunjuk kat baby.


 
Masa ni baby dah terlelap, mak pak memasing lak masih sibuk menyembang.
 
 
 
Zahirah nama nyer, cumel sangat muka sebijik macam abang nyer masa baby, Zakuan.
 
 
 


Bila baby macam terkejut, terjaga, Hakim la yang paling sibuk nak tepukkan
sambil buat bunyi ‘sshh..’ berkali-kali..


 
Mama hakim suh Hakim beraksi baring ngan baby Zahirah tapi Hakim takmo,
 dia takut baby terjaga gamak nyer J

 
 
Lagi aksi Hakim ngan baby J
 
 



 

Mama hakim tak sangaka Hakim akan selembut tu ngan baby, bila suh cium pelan-pelan je dia letak pipi kat baby.. Eh! Dia plak suh baby cium dia..hihi! Pastu siap sebut 'yayang..'

Aiyoo..baru perasan takde langsung gambo mak, ayah dan abang baby Zahirah ni. Tu la mama hakim ni ‘obsessed’ ngan anak sendiri gamak nyer..!

 

Sampai jumpe lagi..wassalam.

11 komen:

mekchu said...

haaa... petanda dah tu... ihihi.. dah ada ciri2 abg yg baik tu..

~aYu~ said...

dah boleh la tu.. apa lagi?? hihik..

teratak hati said...

Dh sedia jadi abg la tu hakim ye..hehe..

mamavogue said...

mekchu,
kita serupa.. :)
Hanya berserah...!

mamavogue said...

ayu,
mamavogue akan lipatgandakan usaha..
hahaha..

mamavogue said...

teratak hati,
ready ke? bila panggil abg je dia buat2 tak dgr..hihi

desperate mama said...

waaaaaaaaahhhh... sweetnye Hakim... terbayang mulut dia sebut ba-by... cubit mulut tu, baru tau... comel..

Hilmirda Daud said...

Mesti dia suka kalau ada adik...

izzah said...

Hakim nak dapat adik kot tu...hint2 awal tu akak:-)akak...

IntaNBerliaN said...

hakim ni mesti macam alisha jugk.. sgt suka dgn baby.. harap2 nanti adik sedniri pun camtu lah kan..

mamavogue said...

To alls,

doa2 kalian mamavogue aminkan je :)
Allah Maha Mengetahui dan Dia lah sebaik-baik perancang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger