Pembaca Blog Setia

Monday, 24 June 2013

BERPISAH DEMI KEBAIKAN BERSAMA


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

 

Mama hakim sangat tak selesa ngan keadaan diri sendiri sekarang ni. Bukan sakit ataupun tak sehat (eh! Same je kot) Tapi mama hakim sedang berada dalam fasa perubahan hormone badan. Ala-ala anak remaja nak jadi anak dara gitu..hahaha. Badan mama hakim ni memang sangat terpengaruh ngan sebarang perubahan hormone tau.

 

Punca sebenar perubahan ni berlaku sebab kami dah berpisah..huu. Berpisah demi kebaikan sebenarnya. Kami tu ialah mama hakim dengan Azizul Hakim lah.. bukan ngan Incik Joni..! Adoii suspen pulak.. Kalau dulu mama hakim penah cerita susahnya nak selesaikan ISU ni, tapi sekarang terpaksa dan memaksa diri jugak sebab tak sampai bape hari lagi Hakim akan berumur 3 tahun.

 

Tapikan sebenrnya mama hakim tak sangka pun bole jadi sampai macam ni tau. Badan rasa macam tak stabil, nak demam tapi tak demam, sakit kat Cik B (mungkin sebab masih ada susu), mengalami pening dan mual-mual meloya terutama pagi dan malam, cepat letih tahap keja buruh kasar, mudah naik hangin (cepat sangat marah.. Astaghfirullah) dan yang paling penting jerawat penuh kat muka. Sebab tu la mama hakim kata macam remaja nak menginjak anak dara..hahaha!! Kalau jerawat sebab hormone ni kan, pakaila ape jenis pencuci muka dan krim atau makan la ape jenis vitamin sekalipun memang tak akan baik begitu saja..! Cuma bila amik vitamin tu jerawat tak la membesar dan seterusnya melobangkan kulit muka. Dia cuma naik dan menghilang tanpa kesan..hehehe.

 

Sejak bila mama hakim berazam sangat nak berpisah ngan Hakim ni? Sejak balik dari Kota Kinabalu awal bulan ari tu. Sejak tu dah terpikir mama hakim nak ke taknak ke kena jugak laksanakan..! Hakim dah hampir 3 tahun..! Dah makin pandai bercakap..! Dah sampai masanya pun kan..

 

Eh..! Tapi bole ke mama hakim salahkan situasi ni sebab ketidakselesaan badan? Ada tak yang nak berkongsi rasa bila memutuskan hubungan istimewa ngan anak ni? Mungkin bagi orang lain mudah je, kacang je nak laksanakan tapi bagi mama hakim umpama hilang separuh nyawa okeh..! Terutama bila si anak duk sebelah mengendeng lagi sambil usik-usik baju mama dia.. (T_T) Dahla susu masih ada..huuuu

 

Sudah mama hakim..sudahlah tu. Ni baru cite anak pisah susu, belum lagi alkisah anak masuk sekolah atau duk asrama.. Mau ada drama air mata dalam blog ni nanti..hahahah!! Oh! Kalau korang ingat mama hakim pregnant, tak tak tak.. mama hakim tak pregnant. Yang Maha Esa masih berahsia ngan mama hakim..hihi. Masih belum tau bila rezeki yang satu ni akan dikurniakan.

 

Sampai jumpa lagi..wassalam.

9 komen:

syawalsimpsons said...

alahai ciannyer moga semua di permudahakan..insyallah kejap je kot tu....

LydSunshine said...

Huhu.. camtu ke perasaan dia nak berpisah susu? Saya plak dah mula nak rasa sedih ni. *over lagi*. Hormon pun akan jadi mcm tu ke? Haa.. kalo gitu makan pun dah kena jaga la kan? Kalo tak nanti cepat gemuk. Good luck ye.

Mama Vogue said...

Sue,
mekasih atas sokongan ye :)

Mama Vogue said...

Lyd,
Kita memang mak mak yg hover.. heheh. Haah bab makan mmg kena control! Mulut rajin betul mengunyah kebelakangan ni..!

Ayang Noorainie said...

tajuk suspen tak hengat..
upernye berpisah nenen ngn hakim..

haihh..puk kang mama hakim ni..hihihi..

Mama Vogue said...

Mama aini sayang..
Hahaha.. jangan la puk! Puk manja bole :)

Nastyna said...

Saya pun dalam fasa ni jugak skang, perut rasa sebu jer makan tak kenyang. apa nak buat kan, bersabar jer la kita banyak2. Hormone mmg turun naik ni.

Hanan Haifa said...

salam blogwalk...

sy pun sedang mengalami situasi yg sama.. nk cerai susu... tp x sampai ati.. asal balik umah je lepas amik anak dr taska, trus 'nak cucu mak' 'mak bg susu botol ye' 'xnkkkk nk cucu makkk'

huhuhu...

Kesuma Angsana said...

mudah2an dipermudahkan semuanye yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger