Pembaca Blog Setia

Thursday, 2 August 2012

BILA SI DIA BERAKSI..!

Assalamualaikum..

Salam Ramadhan yang penuh barakah buat semua..

Masih rindu dengan suasana di Kota Kinabalu.. Bila ujan-ujan gini teringat sangat kat sane. Mase mama hakim anak beranak berada kat sane memang musim ujan. Sampai tak bole nak ke mane-mane langsung. Lagipun ade Hakim kan, kalau berduaan je macam dulu dah ku pakse incik joni redah gak..hihi.

Antara kenangan kami kat sane.. Ngan aksi Hakim yang spontan tu..


Mama hakim nak amik gamba kabus kat belakang tu sebenar nyer..


Tapi tetiba Hakim perasan.. Terusla dia beraksi.. Marcell dah ketawakan dia kat belakang tuh!


Tetiba babah menjeles plak.. Maka,




Pastu gamba mama hakim berdua ngan Hakim. Gamba babah ngan Hakim..








Jangan dipedulikan baju yang same tu ye. Mama hakim kalau berjalan memang tak bawak baju banyak, sebab nak simpan ruang untuk bawak balik banyak menda..hihi. Dulu mase kat obersi sebulan pun bawak baju 2 helai untuk berjalan/kuar (tak termasuk untuk pegi dan balik), 2 baju untuk pakai siang & 1 baju tido. Gila malas kan.. Ade la sehelai kain batik, 3-4 pasang seluar dan 2-3 helai tudung. Cuma yang dalam-dalam tu je bawak lebih. Mesti la kan.. Nanti bila dah balik sampai umah pun takde la susah sangat nak punggah balik.. Tips santai la kira nyer nih! Tapi pun tips orang malas macam saya hik.. hik..



Ari ketiga belas puasa, jom kita bertenang dengan zikrullah, buat keja pelan-pelan (tapi bukan sampai tertangguh ye) dengan selawat dan dan isi kelapangan kita dengan tasbih dan tahmid.


Sampai jumpa lagi..wassalam.

4 komen:

teratak hati said...

Seronoknya Hakim..salam ramadhan..;)

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

amboiii!hakim posing ala hindustan nampakk...ekekeke

mamavogue said...

teratak hati,
Hakim kalau berjalan memang seronok!

mamavogue said...

YM,
industan? oh tidak..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger