Pembaca Blog Setia

Monday 3 November 2014

Asal Sahaja DIA Suka dan Redha

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..


Kadang-kadang bila kita terlalu memikirkan perasaan dan pandangan orang lain terhadap kita, kita terlupa nak mengambil berat pandangan dari DIA. Sebagai seorang manusia yang selalu rasa tak sempurna, kita sering melebihkan apa pandangan orang terhadap kita.

Biasanya terjadi bila kita menaip status kat Facebook atau di blog sekalipun. Taip, padam, taip, padam, sebab apa? Sebab nanti orang kata status kita ni ‘bajet-bajet bagus pulak’. Ataupun nanti risau orang cakap ‘macam dia saja yang betul/benar’, ‘suka perli-perli orang’ dan banyak lagi lah.. Malas nak taip perkara negative banyak-banyak..hihii. Dan lebih teruk lagi kalau kita terlalu mengambil kira pandangan orang lain dalam aktiviti seharian, cara pemakaian dan pergaulan.

Padahal, yang patut kita utamakan adalah pandangan dari DIA. Asal saja apa yang kita buat tu ALLAH suka, jadi pedulikan dengan pandangan manusia lain. Pekak kan telinga, butakan mata dari sindiran-sindiran mereka. Asal saja ALLAH redha dengan kita. Asal saja segala yang kita lakukan Lillahi Taala..



Sampai jumpa lagi..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger