Pembaca Blog Setia

Monday, 2 April 2012

HE IS OUR SUPERHERO!!

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, ari ni Azizul Hakim dah setahun 9 bln. Seronok melayan kerenah & perangai nyer. Setiap ari ade je perkembangan yg bole di banggakan! Hihihi..
Anak sendiri, dah tentula mama hakim bangga kan J

Disebabkan Hakim ni anak lelaki, mama hakim xde la ajar dia buat keja sgt. Contoh kalau dia minum guna cawan, mama hakim yg amik letak atas meja. Mainan dia biase nyer mama hakim atau incik joni yg kutip dan simpan. Botol susu lepas minum mama hakim yg amik letak kat sink. Tapi Hakim ni pemerhati yg sgt bagus. Salam cium tgn pun mama hakim xpenah beria ajar dia. Tapi bila dia tiba2 buat tu, terharu sgt rase nyer. Dia slalu tgk mama hakim anta incik joni gi keja salam cium tgn kat pintu agak nyer J

Kebelakangan ni hakim nampak sgt independent. Kalau minum guna cawan atau botol air, dia sendiri akan letak kat atas meja. Kereta2 dan lori2 dia sendiri akan masukkan dlm toybox lepas main. Walaupun x sampai bape minit pastu dia amik balik..hehehe

Semalam lepas menyusu, dia terus ke dapur. Ingatkan nak buat ape, rupe nyer bwk botol susu dia ke sink.

Hakim x pandai berckp lagi. Setakat membebel bahasa dia tu bole lah. Dia mmg suka bercerita. Mama hakim biase nyer layankan aje.. Nak bagi dia sembang lg rancak, mama hakim akan tanye dia ‘iye ke?’, ‘mase bila?’. Kadang2 balik dr umah pengasuh mama hakim akan tanye dia buat ape mase kat sane, heboh la dia bercerita.

Kalau hakim nak ape2, biskut atau susu, dia akan pegang tgn mama hakim & bwk ke tempat biskut disimpan. Kalau susu tu kat dapur lah. Biskut terpakse disimpan di tempat yg terlindung ye, sbb penah terjadi kes INI.

Mama bangga dengan awak, hakim. Babah pun slalu ckp ‘ni la hero babah seorang’. Mama ngan babah selalu doakan awak agar awak jd anak yg soleh, taat & berakhlak mulia.

Mama hakim sgt2 menikmati hidup sebagai seorg mama. I am indulging myself in his life. Mcm org mkn askem coklat yg sgt sedap hingga tertutup mata.. Lagipun mama hakim xtau bila lg bole merasa dan melalui pengalaman mengandung dan melahirkan lg.

Ini la celoteh seorg mama hakim di pagi Isnin yg basah dgn ujan rahmat J

Sampai jumpe lg..wassalam.

5 komen:

msredcheesecake said...

pandainye haki... kena suruh anak saya belajar ngan hakim ni... hhee

mamavogue said...

time pandai, time baik, gitulah msred. cube time dia membuas, mau kacau bilau jd nyer!

p/s: msred keja mbsa?

d0d0l said...

mama dia pun buas :)) wakaka

Acik Erna said...

alhamdulillah hakim budak cedik..tu sebab bila tengok terus buat ikut benda yang baik2

wahida said...

alhamdulillah hakim anak yg baik...
dah mcm org besar perangai dia kan...
very independent...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger