Pembaca Blog Setia

Friday 27 July 2012

BERKONGSI RAHSIA.. AL FATIHAH..!

Assalamualaikum..


Salam Ramadhan yang penuh barakah buat semua.



Sekadar berkongsi ilmu tentang rahsia surah Al Fatihah..


1.    Untuk membuat orang kesayangan di sekeliling kita sentiasa mengingati kita, bacalah surah Al Fatihah 14 kali sebelum tidur.

2.    Untuk pesakit yang mengalami gangguan jiwa atau tekanan perasaan, bacalah surah Al Fatihah 7 kali sambil mengusap kepala pesakit sekali setaip pagi dan malam setiap hari.

3.    Untuk penyakit yang sukar diubati, baca surah Al Fatihah 41 kali dan tiup ke dalam air. Minum dan mandi menggunakan air tersebut.

4.    Bila kita dalam kesakitan yang amat sangat, bacalah surah Al Fatihah 3 kali tiup ke dalam segelas air dan minum. Setelah itu, baca surah Al Fatihah sambil mengusap tempat yang sakit.

5.    Untuk bayi dan anak kecil yang menangis pada waktu malam atau bila-bila sahaja, baca surah Al Fatihah 7 kali sambil mengusap kepala bayi/anak kecil.

6.    Untuk kecederaan disebabkan luka, disengat, berdarah atau jari tersepit, bacalah surah Al Fatihah 3 atau 7 kali. Gunakan ibu jari letakkan di langit2 mulut dan gosok pada tempat yang sakit.



Insya Allah dengan izin Nya akan berhasil, dengan syarat kita percaya surah Al Fatihah adalah penawar segala penyakit. Baca dengan penuh khusyuk dan bertawakal hanya kepada Allah Subhana wa Taala. Paling penting niat adalah untuk mendatangkan kebaikan.



Sampai jumpa lagi..wassalam.

2 komen:

msredcheesecake said...

banyak kebaikan al Fatihah ni kan, kira mcm ibu segala doa..

wahida said...

bagus info ni...

byk betul kelebihan surah fatihah ni kan...

elok diamalkan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger