Pembaca Blog Setia

Tuesday, 23 October 2012

BENJOL LAGI..!!

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

 

Malam tadi Hakim terjatuh + terhantuk lagi..! Menggigil lutut mama hakim tengok benjol kat kepala dia! Padahal dua hari sebelum baru je jatuh tapi tak teruk sangat benjol kat dahi. Ya Allah..! Ibu mana la yang tak panik bila tengok anak menanges dengan kepala benjol macam tu. Besar sangatt..!

 
Mama hakim peluk Hakim untuk tenangkan dia. Entah macamane dia jatuh.. Entah macamane keadaan Hakim masa dia jatuh.. Mama hakim tak nampak sebab Incik Joni lagi cekap untuk selamatkan dia. Masa peluk Hakim airmata mengalir sama. Sungguh mama hakim terasa kesakitan dia. Bila Hakim perasan, dia berenti nanges, usap pipi mama hakim sambil cakap ‘ngan anes..angan anes’..

 
Tapi Alhamdulillah, syukur Ya Allah.. Hakim tak ape-ape. Sekejap je dia dah sambung main semula. Dia tak nanges sampai muntah-muntah. Setengah jam lepas tu dah macam takde ape-ape yang berlaku. Benjol yang dah dituam dengan ais dan disapu minyak gamat, nampak ketara sangat kat kepala Hakim. Bila tersentuh Hakim cakap ‘aduii..’


 
Gambar pagi tadi sebelum anta ke umah pengasuh.
Senyum dengan kepala bertanda..!

Ya Rahman, Ya Rahim.. Lindungilah anak kecilku, Azizul Hakim.

 

Sampai jumpa lagi..wassalam.

9 komen:

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Alhamdulillah hakim xder apa2 kan...wani dulu qalief penah jatuh benjol dahi mmg cuak gak la

SumeSakan said...

alhamdulillah...sekarang nih diorang tengah lasak...mmg kita kena jaga2 je...dalam jaga2 pun semalam aje 2 kali mulut sara berdarah dek terhantuk kat almari dan dalam kete...macam biasa kita yg tragis lebih kan?sedih nengok bila anak berdarah2 gituh...

desperate mama said...

alhamdulillah hakim ok.... memang cuak sangat kan kalau benda benda macam ni terjadi....

LydSunshine said...

Risau gak kalo jatuh takut cedera dalaman kan? Saya yg belum ada anak ni dah boleh faham perasaan cemas kalo anak jatuh tu, inikan pulak mama dia sendiri. huhu... Syukur alhamdulillah tak jadi apa2.

mamavogue said...

Wanieys,
Alhamdulillah Hakim kuat :)

mamavogue said...

SumeSakan,
Sara pun lasak ye? Hati mama2 ni mmg mudah terasa bila anak yg sakit..

mamavogue said...

fidza,
sangat cuak.. lagi2 baru je hakim terhantuk mlm sabtu lepas, tak psl mlm td kena lagi..huu

mamavogue said...

LydSunshine,
itu la yg dirisaukan, kot2 kecederaan dalaman.. Tapi Alhamdulillah, Hakim ok :)

teratak hati said...

Mmg risau sgt klu anak jatuh kn..hakim sy pun smlm jtuh benjol skit..

Mmg ada bg hakim mkn biskut dn roti,bubur pun mcm2 rasa dh buat tuk dia..tp mmg dulu tk nk mkn lngsung,skrg ni je dh ok skit..thanks for the advise..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger