Pembaca Blog Setia

Wednesday 23 May 2012

BERAT MATA YG MEMANDANG..

Assalamualaikum..


Entry ni khas dibuat untuk sahabat maya mama hakim, Yayansmum a.k.a YM.

Jujurnyer mama hakim tak sanggup nak tengok gamba Yayan yang berjahit dan berwayar bagai tuh.. Semuga ibu cumell ini terus tabah dan sentiasa sehat agar dana yang mencecah RM47k tu akhirnyer dapat dikumpul untuk pembedahan Yayan.

 

"Jumlah duit terkumpul? erm...soalan yg agak menakutkan bagi YM buat masa ni.Kalau YM tempek kat sini account untuk Dana Jantung Yayan, korang semua pasti terkejut. :( YM memang tak dapat saving banyak untuk Yayan lagi sebab baru je August last year Yayan buat pembedahan.Jumlah tuh, belum pun mencecah 1/4 drpd kos pembedahahan which is RM47K."


 
"Yes, New Straits Times Charity Fund ada bagi dana, tapi masih ada kos-kos lain yang perlu kami langsaikan juga. Ada kawan-kawan yang sangat baik hati meminjamkan sejumlah wang untuk menampung here and there dan lepas pembedahan Yayan, YM berusaha untuk melangsaikan semua dengan mereka pula. "


 
"Honestly speaking, sekarang ni, baru la YM lega. YM baru je mula bertatih-tatih untuk buat simpanan untuk pembedahan Yayan. Tapi, dalam masa yang sama YM juga punya tanggungjawab yang sangat-sangat besar untuk keluarga YM di Sabah selepas ketiadaan Abah YM. YM anak sulung, so tanggungjawab YM pada family memang sangat-sangat berat. Amanah tetap amanah, walau apapun kan? YM selalu ingatkan diri YM, kalau YM tolong keluarga YM dengan ikhlas, insyaallah Allah akan membuka lebih banyak pintu rezeki untuk YM, insyaallah. Tapi, YM perlu berusaha lebih keras.YM tahu itu."
  

Hanya ini yang mampu mama hakim bantu, di samping doa yang tak penah putus buat YM sekeluarga. Sahabat2 blogger sekelian, jangan lupe jenguk Blog Yayansmum ni dan klik Tabung Jantung Yayan yer. Semuga usaha kalian diberkati Allah S.W.T.


Sampai jumpe lg..wassalam.

6 komen:

Ayu said...

Thanks a lot, Dear. Really appreciate that!Semoga Yayan dipanjangkan umur oleh Allah swt untuk berbakti pada masyarakat pulak, amin!amin!

Unknown said...

YM,
Aminn...

SumeSakan said...

hari ini hari kenalan mungkin suatu hari nanti hari kita pulak..samalah kita saling bantu membantu...insyaallah..jom ank terjah

Salina Mat Isa said...

sedih dan kesian tengok gambar yayan tu..

SumeSakan said...

dah baca gak kisah yayan tuh...anak sedara saya sorang sama macam yayan...alhamdulillah sekarang dah darjah 3...dan fizikal cam kanak2 yg lain...klu tengok luaran x tahupun dia pernah di bedah dan alami masalh jantung...sama2 kita doa untuk yayan jugak ye...

lelamaisara said...

Ya allah moga Allah sembuhkan yayan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger