Pembaca Blog Setia

Monday 24 December 2012

BERHIBUR DI ZOO MELAKA

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

 
Cerita ni dah basi sangat, kisah di Aidiladha yang lepas..huu. Sebenar nyer mama hakim tunggu gamba dari henpon Incik Joni. Lepas raya haji tu Incik Joni kat outstation lebih kurang 40 hari tu yang terpendam je hasrat hati nak bercerita pasal ni.

 
Sekali cek kalendar ni kisah bulan Oktober la..aduiyaii.. Alkisah nyer kami tiga beranak pulang ke Gemencheh sambut Aidiladha 1433 yang jatuh pada hari Jumaat 26 Oktober 2012. So di hari Sabtu yang indah (sangattt) 27.10.2012, Incik Joni bawak ler mama hakim dua beranak ke Zoo Melaka. Lagipun Hakim dah pandai mengenal haiwan dalam tibi mahupun Ipad dia. So kitorang nak ler tunjuk secara live pulak kat Hakim.

 
On the way ke sana Hakim tido dalam kereta (macam biasa..huu) Dengan cuaca panas terik, berpeluh-peluh dia. So bila sampai je dia agak terpinga-pinga sikit.


 
 
Zoo Melaka ni pulak best sangat. Harga tiket untuk dewasa rm7.00 dan kanak-kanak kecil macam Hakim ni free..! Yeay..! Sampai umo 5 tahun pulak tu. Masuk-masuk je dah ada yang menyambut. Cantik-cantik pulak tu.  Yang best nyer burung kakak tua yang warna warni tu duk je diam-diam kat situ.



 
 
Tepek gamba mama ngan Hakim sebijik

 

Motip amik gamba ni? Heheheh..

 
Haiwan nyer banyak gak tapi ada yang jauh dan ada duk tidur di tengahari buta..huu. So layan je la gamba-gamba yang mama hakim sempat rakam di samping melayan si anak yang teruja..! Tak terkejar tau dengan tenaga dia..
 
 



 
 
Orang utan ni siap tadah tangan tunggu pemberian orang. Amboii..!

 

Macam tau je apa yang dibaca nyer tu..huu.

 
Ini pulak aksi kejar mengejar..hahaha.
Babah pun pancit nak kejar hero yang seorang ni.
 


 
Lepas tu sesi menghibur hati sendiri masa tunggu babah solat zohor.
Agak-agak la kan, lagu ape yang Hakim nyanyi tu?



 

Sorry ye teknik mengambil gamba oleh mama hakim ni tak professional langsung. Ntah ape jadah duk amik gamba kat celah-celah orang ntah..hihi. Yang penting Hakim seronok sangat dan mama dan babah nyer letih sangat..hahaha! Takpela bukan selalu pun. Sekali sekala berpenat lelah janji anak happy kan..! Of kos kami akan kembali lagi.. Selagi free untuk Hakim..hahaha.
 
 
Sampai jumpa lagi..wassalam.

4 komen:

Salina Mat Isa said...

Wah bestnya hakim berjlan g zoo ye..nk tunggu hakim kite besar sikit pandai jalan sendiri nk bwk g zoo jugak..:) agaknya bile time hakim akn paham ape yg kita ckp?mksudnya kita ckp sakit,jangan gigit lagi,klu tk tk nk bagi susu..skrg ni klu ckp camtu mane dia paham..lg dia buat ada la..huhu..

Unknown said...

Haa.. mmg kena tunggu dia berjalan sendiri baru bole pegi..hihihi.
Kalau tak jenuh nak dukung..!

Jgn lupa guna teether yg dah disejukkan utk lil Hakim ye.

Aty Fared said...

tah tahun biler gi zoo melaka ni..mase bujang dulu..gi pulak night zoo..boring giler..!!! terus tekad..tak nak pergi lagi mane2 zoo selagi belum ade anak..sekarang dah ade anak..ngah tunggu mase nak bawak..tunggu die besar sikit dan boleh berjalan..mesti teruje..:)

Unknown said...

Aty_Fared,
dating kat sini mmg bosan pun..hihi
Pegi ni pun sebab anak je :)
Budak2 mmg enjoy la.. Tapi mmg kena tunggu dia besar skit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© 2012; This is the Story of My Wonderful Life | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger